poniedziałek, 5 marca 2012

klasy 4 - czasownik BYĆ - TO BE

Podobnie jak w języku polskim  - w angielskim czasownik TO BE - BYĆ się odmienia:

ZDANIA OZNAJMUJĄCE
I'm = ja jestem
you're - ty jesteś
he's - on jest
she's - ona jest
it's - ono / to jest
we're - my jesteśmy
you're - wy jesteście
they're - oni / one są

PYTANIA - CZY....?:
Am I...? - Czy ja jestem...?
Are you..? - Czy ty jesteś...?
Is he...? - Czy on jest...?
Is she...? - Czy ona jest...?
Is it...? - Czy to / ono jest...?
Are we...? - Czy my jesteśmy...?
Are you...? - Czy wy jesteście...?
Are they...? - Czy oni / one są...?

PRZECZENIA - N I E :
I'm not - ja nie jestem
you aren't - ty nie jesteś
he isn't - on nie jest
she isn't - ona nie jest
it isn't - ono / to - nie jest
we aren't - my nie jesteśmy
you aren't - wy nie jesteście
they aren't - oni / one nie są

Jak zauważyliście - w zdaniach oznajmujących i przeczących użyte zostały formy skrócone z  takim przecinkiem u góry ' zwanym apostrofem. Form skróconych używa się częściej w mowie i piśmie do znajomych. Pełne formy ( bez ' ) także występuję - oto one:
'm = am
's = is
're = are
'm not = am not
isn't  = is not
aren't = are not


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz