środa, 29 lutego 2012

klasy 6 - porównania z przymiotnikami

Porównania w stopniu RÓWNYM = przymiotnik nie jest stopniowany!!!!
czyli w zdaniu mam słowo ... TAK... JAK = ... AS.... AS
krótki: old
długi: boring
nieregularny: good


Porównania w stopniu WYŻSZYM = przymiotnik  jest stopniowany!!!!
czyli w zdaniu mam słowo ... OD / NIŻ = ... THAN
krótki: oldER
długi: MORE  boring
nieregularny:  good - BETTER
Porównania w stopniu NAJWYŻSZYM  = przymiotnik jest stopniowany!!!!

czyli w zdaniu mam słowo NAJ... = THE.. 
krótki: THE  oldEST
długi: THE MOST  boring
nieregularny:  good - THE  BEST

PAMIĘTAĆ, ŻE STOPNIOWANIE WYSTĘPUJE W ZDANIACH Z CZASOWNIKIEM BYĆ!!!!   D L A         Z  A  P  O  M    N  A  L  S  K  I  C  H    - informacje z klasy 4!!!


CZYLI - zdania oznajmujące:
I'm = ja jestem
you're - ty jesteś
he's - on jest
she's - ona jest
it's - ono / to jest
we're - my jesteśmy
you're - wy jesteście
they're - oni / one są

PYTANIA - CZY....?:
Am I...? - Czy ja jestem...?
Are you..? - Czy ty jesteś...?
Is he...? - Czy on jest...?
Is she...? - Czy ona jest...?
Is it...? - Czy to / ono jest...?
Are we...? - Czy my jesteśmy...?
Are you...? - Czy wy jesteście...?
Are they...? - Czy oni / one są...?

PRZECZENIA - N I E :
I'm not - ja nie jestem
you aren't - ty nie jesteś
he isn't - on nie jest
she isn't - ona nie jest
it isn't - ono / to - nie jest
we aren't - my nie jesteśmy
you aren't - wy nie jesteście
they aren't - oni / one nie są

ZATEM - aby przetłumaczyć jakiekolwiek zdanie z języka polskiego na angielski trzeba wykonać kilka operacji, które pomogą nam zidentyfikować przymiotnik i rodzaj zdania czyli:

Zdanie do przetłumaczenia:
CZY MOJA MAMA JEST NIŻSZA NIŻ MÓJ TATA?
a) przymiotnik to NISKI - SHORT
b) niższy to stopień wyższy i jest to przym. krótki, zatem mam shortER
c) niż = THAN
d) JEST to po angielsku IS
e) jest to pytanie zatem IS powędruje na POCZĄTEK
f) I zdanie już mam -  
IS MY MUM SHORTER THAN MY DAD?


Kolejne zdanie: ONE NIE SĄ NAJBARDZIEJ NIEBEZPIECZNE

a) przymiotnik to NIEBEZPIECZNY - DANGEROUS
b) najbardziej niebezpieczny to stopień najwyższy i jest to przym. długi, zatem mam
    the most dangerous
c) mam słowno NIE - zatem jest to zdanie PRZECZĄCE
d) ONE = THEY          NIE SĄ = AREN'T
e) I zdanie już mam -  THEY AREN'T THE MOST DANGEROUS


Kolejne zdanie: CZY oni są lepsi od Radwańskiej?
a) przymiotnik to DOBRY - GOOD
b) lepsi to stopień wyższy i jest to przym. nieregularny, zatem mam BETTER
c) niż = THAN
d) SĄ to po angielsku ARE
e) jest to pytanie zatem ARE powędruje na POCZĄTEK, a oni to THEY
f) I zdanie już mam -  
ARE THEY BETTER THAN RADWAŃSKA?

!! ZAPAMIĘTAJ !!
am - jestem / CZY (dla osoby I)
is - jest / CZY (dla osób: he, she, it, imienia np. TOM itp.)
are - jesteś / jesteśmy / jesteście / są / CZY (dla: you, we, they)
am not ('m not) - NIE JESTEM (dla: I )
isn't - NIE JEST (dla: he, she, it, imienia np. Ola)
aren't - NIE jesteś, jesteśmy, jesteście, są (dla: you, we, they)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz