sobota, 10 marca 2012

CZASOWNIK BYĆ - klasy 4

ZDANIA OZNAJMUJĄCE
FORMA PEŁNA
SKRÓT
CZASOWNIK BYĆ = BE
am
  ’m
jestem
is
  ’s
jest
are
  ‘re
jesteś / jesteśmy / jesteście / są
Przykłady:


I am a boy
I’m a boy
Ja jestem chłopcem
She is a teacher
She’s a teacher
Ona jest nauczycielką
We are students
We’re students
My jesteśmy uczniami


PYTANIA
CZASOWNIK
OSOBA
CZASOWNIK BYĆ = BE
Am
I
CZY jestem...?
Is
he / she / it
CZY jest...?
Are
we / you / they
CZY jesteś / jesteśmy / jesteście / są...?
Przykłady:


Am I a happy?

CZY ja jestem szczęśliwy?
Is he a teacher?

CZY on jest nauczycielem?
 Are you students?

CZY wy jesteście uczniami?



PRZECZENIA
FORMA PEŁNA
SKRÓT
CZASOWNIK BYĆ = BE
am not
  ’m not
NIE jestem
is not
isn’t
NIE jest
are not
  aren’t
NIE jesteś / jesteśmy / jesteście / są
Przykłady:


I am not a baby
I’m not a baby
Ja NIE jestem dzieckiem
It is not an egg
It isn’t a an egg
To NIE jest jajko
They are not students
They aren’t students
Oni NIE są uczniami

MUSIMY JESZCZE PAMIĘTAĆ O OSOBACH!!!!
I - ja
You - ty lub wy                       We - my
He - on                                     They - oni albo one
She - ona 
It - ono lub to


I warto także zapamiętać, że:
I zawsze łączymy z  AM   lub   'M
He, she, it zawsze z  IS   lub   'S
You, we, they zawsze z  ARE   lub  'RE

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz