sobota, 27 października 2012

KLASA 5C

Witajcie!
Tak jak obiecywałem - poniżej znajdują się linki dla Was, abyście mogli się pouczyć i powtórzyć sobie słownictwo - wystarczy kliknąć poniższe linki

1. CZĘŚCI CIAŁA

2. TWARZ

3. Jeśli ktoś chce sobie powtarzając jeszcze pośpiewać - niech klika SONG


 O P I S   O S O B Y - Opisywać będziemy osoby widoczne na obrazkach i skupimy się na:


a) WZROŚCIE

TALL - wysoki         OF MEDIUM HEIGHT - średniego wzrostu         SHORT - niski



b) BUDOWIE

MUSCULAR - umięśniony      OF MEDIUM BUILD - średniej budowy       SLIM - szczupły
                               SKINNY - bardzo chudy                               FAT - gruby


c) RODZAJU WŁOSÓW

LONG - długie       SHORT - krótkie                        
              CURLY - kręcone       WAVY - falowane    STRAIGHT - proste        SPIKY - postawione


d) KOLORU WŁOSÓW

BLONDE         DARK         BROWN              RED            GREY                BALD - łysy


e) WIELKOŚCI i KOLORU OCZU

BIG - duże     SMALL - małe                
BLACK      BARK     BROWN    GREY    GREEN    HAZEL     BLUE


f) CECHY  SZCZEGÓLNE

FRECKLES - piegi       MOUSTACHE - wąsy        SCAR - blizna          TATTOO - tatuaż


PRZYKŁADOWE OPISY dla mężczyzny / chłopca lub kobiety / dziewczyny znajdują się w tabelce poniżej



OPIS OSOBY WYGLĄDA TAK - podział na poszczególne zdania
1.
The picture shows 
a man / a boy
The picture shows a woman / a girl
w pierwszym zdaniu piszemy KTO jest na obrazku.
2.
He’s tall and muscular
She’s of medium height and slim
w 2gim zdaniu podajemy wzrost i budowę.
3. 
He has short, curly, blonde hair

He’s bald (łysy)
She has long, wavy, dark hair

She’s bald (łysa)
w 3cim zdaniu piszemy o włosach - długość, kształt, kolor. Zwróćcie uwagę, że jeśli ktoś jest łysy, to piszemy trochę inaczej!
4. 
His eyes are big and blue
 Her eyes are small and green
w 4tym zdaniu piszemy o oczach - wielkość i kolor
5. 
He has freckles and a scar
She has a tattoo
w 5tym zdaniu mówimy o cechach szczególnych


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz